tisdag 29 mars 2016

Veckans skiss #102

Hej

Hoppas ni alla har haft en skön påskhelg. Vår blev inte alls som vi hade tänkt oss. Resan till stugan i fjällen blev inställd då sonen blev sjuk. Både lusten för påsk och humöret på oss alla sjönk ner under våra fotsulor tror jag. Ja ja... vi har en längre resa att se fram emot i slutet på april så nu håller vi tummarna för att vi håller oss friska.

Veckan skiss har min scrapvän och granne Åsa ritat. 
Det är en enkel och jättefin skiss som jag har tolkat så här:


Fotot är på en underbar utsikt och fin himmel som jag fångade när vi var i stugan i höstas. 

Rubriken har jag stansat ut i foam som jag köpte hem från PY Hobby nu i veckan. Nu ska jag bara försöka få det att fungera med mina andra bokstavsstansar. Om någon av er har erfarenhet av att stansa i foam får ni gärna berätta om era knep för mig :-)

Tack för att du tittade in!

Kram Carina

4 kommentarer:

  1. Åh!!! Gillar din fina tolkning massor och vilket foto!!!! Kul med foamen!! Jag har stansat med det en gång och det gick jättebra då men har inte testat alla precis....jag har nog bara lagt dit extra papper för att få mer tryck och kört igenom några extra gånger. Men allt det visste du ju redan :-) Tack för inspirationen! KRAM Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja jag har testat men med Dovocraft stansarna tror jag att jag ska testa att bygga med bl.a. två C plattor. Kram Carina

      Radera
  2. Superfin LO, efter en fin skiss!

    SvaraRadera
  3. Den Lo:n och utsikten går inte av för hackor:-) fint!
    Kram

    SvaraRadera