onsdag 16 maj 2018

VS #198

If you don´t use swedish, please use the translate tool at the top of the rihgt column.

Nu har det varit tyst här inne ett tag. Verkar som att jag glömmer bort bloggen lite ibland ;)
Den här veckan har Anna KW gjort skissen inne hos Veckans skiss. 
Du hittar teamets tolkningar här 

Jag valde att göra en sida i min TN. Men jag gillade skissen så mycket så därför kommer jag att säkert använda den fler gånger.


Fotot är några år men han är sig lik vår lurvpöse. Jag hade en skärfil från Paper Issues som passade bra till den här sidan. Den innehöll mera men jag tog bara det jag behövde liksom.

Här är den Annas fina skiss

Kul att du hittade hit! 
Kram Carina

tisdag 24 april 2018

VS #195

If you don´t use swedish, please use the translate tool at the top of the rihgt column.

Tisdag igen och Ciza bjuder på en spännande skiss. Jag tycker att det är lite nymodigt med min Silhouette Cameo så jag letade fram en skärfil som fick bli min tolkning av Cizas rutor. 
Så här blev mitt resultat.


Sen fick det bli två foton från en tidig, solig och lite kall morgon när jag promenerade till jobbet.
Nu en månad senare forsar det i ån och det var länge sen vattnet stod så högt. 
En riktig vårflod har vi fått.

Nu tycker jag att du ska gå in i VS bloggen och kolla skissen och göra din egen tolkning.

Kul att du tittade in!

Kram Carina

torsdag 19 april 2018

VS #194

If you don´t use swedish, please use the translate tool at the top of the rihgt column.

Tiden springer iväg! Jag hinner inte blogga en gång i veckan ens... Det positiva med att det går fort just nu är att vädret blir bättre och bättre. Vi har mycket snö kvar men numera är det ganska varmt och skönt ute också.

Den här veckan är det jag som har ritat skissen som vi har tolkat hos veckans skiss. 
Så här blev min egen tolkning.


Jag har vridit skissen lite för att den skulle passa med ett stående foto. Sprayat rosa mist och stänkt med lite svart på vit CS. Papper är spillbitar från ett Simple Stories block som snart är slut ;) Jag har köpt  mig en leksak. Det blev en Silhouette Cameo och det första jag skar ut var ordet Family och hjärtan som är under fotot. Leksaken kostade lite... men så rolig och jag lär mig mer och mer för varje gång jag knäpper på den. 

Fotot på min layout tog jag för nån vecka sedan på dottern och hennes nya kusinbarn. Haley är otroligt söt och Nina blev så "kär" i henne. Tyvärr fotade jag min LO ute i solen och det var inte ett jättelyckat drag... men nu blev det så.

Så här ser min skiss ut:

Om du är nyfiken på hur de andra i teamet tolkade min skiss får du hoppa över till VS bloggen här.

Tack för att du kikade in till mig!
Kram Carina

tisdag 27 mars 2018

VS #191 Första gången;)

If you don´t use swedish, please use the translate tool at the top of the rihgt column.

Någon gång ska ju vara den första och så blev det i helgen för mig. 
Efter att på senaste träffen jag var på, fått se och fått lite beskrivet för mig det här med Travelers Notebook, så har jag gått och funderat och klurat lite. Jag har ställt dumma frågor till ÅsaJ och AnnaU och tittat på foton. Ja jag vet att jag ibland har lång startsträcka :) men till slut blev det ett resultat som jag är rätt nöjd med.


I en av böckerna inuti kommer jag att göra små layouter, tror jag... 
Jag har i alla fall gjort en och det är min tolkning av veckans skiss.


En inte alltför vacker bild på mig när jag får hjälp att försöka dölja "lite" gråa hår. 
Men Nina tycker att det är kul att hjälpa till och det är ett roligt minne att ha kvar.
Dessutom är jag lite för snål för att gå till frisören och färga håret.

Trots att jag var lite seg att komma igång med det här TN så måste jag erkänna att det var roligt. Jag kommer absolut att fortsätta med det på mitt eget sätt, då jag inte riktigt vet vad som är rätt sätt.

Hoppa nu över till Veckans skiss och kika på skissen och alla andra tolkningarna. Du hittar dit här

Tack för att du kikade in hos mig!
Kram Carina

torsdag 22 mars 2018

VS #189 och #190

If you don´t use swedish, please use the translate tool at the top of the rihgt column.

Hoppsan! Nu har jag inte hunnit med att blogga på ett tag. 
Därför kommer här ett inlägg med två veckors tolkningar av veckans skiss.

Först ut är min tolkning av min egen skiss #189


En LO i svart och blått med foton på sonen 1 år och några månader. Vi var till fotografen en eftermiddag efter dagis och alla bilderna blev jättebra trots en lite trött kille.
Skissen:


Här är också min tolkning av denna veckas skiss #190


Det blev en riktigt snabbscrapad LO med bilder på Nina på nyårsafton 2016.
Vitt CS med mist i svart och rosa. Tråd i svart och rosa och sen limmade jag dit foton, textrutor ett hjärta och en knapp. Det var allt :)

Cizas skiss:


Jag gillar skissen och ska ge mig på den igen när jag har mera tid.

Kul att du kikade in hos mig. Om du lämnar en kommentar blir jag jätteglad :)

Kram Carina

måndag 12 mars 2018

VS #188

If you don´t use swedish, please use the translate tool at the top of the rihgt column.

Veckorna flyger fram och nu borde vi väl ha fått vår. Temperaturen nuddar vid nollan så förhoppningsvis är den på gång i alla fall, våren. 
Veckans skiss har Anna KW gjort och jag har tolkat den så här.


Kladdat mist på vitt CS i blå, rosa och grå toner. Stansade ut blommor i vitt som jag har sytt fast i en cirkel och flera mönsterpapper under fotot. Textremsorna är från ett Tim Holtz block.

Du hinner fortfarande göra en tolkning av skissen och skicka in. All info och skissen hittar du här.

Ha en bra dag!

Kram Carina


onsdag 28 februari 2018

VS #187

If you don´t use swedish, please use the translate tool at the top of the rihgt column.

Hej igen. I går var det Malin som bjöd på en härlig skiss. Jag valde att vara lite olydig och tog fyrkanter i stället för cirklar som det är på skissen. Det gick och det visar än en gång att en skiss går att tolka på så många olika sätt.

Så här blev då min tolkning.


För några veckor sedan var det fettisdag och jag köpte färdiga bullar och fyllde själv. Det tycker jag bli godast. Jag väljer själv hur mycket mandelmassa och grädde det ska vara i bullen, den blir precis som jag vill ha den :)

Skissen ser ut så här:


Nu har du hela helgen på dig att göra en egen tolkning. All info och alla tolkningar hittar du här.

Kram Carina

ps, lämna gärna ett spår när du är in och hälsar på