torsdag 22 januari 2015

Två kort

Hej! Jag har varit ledig i dag och som vanligt har jag suttit en stund vid mitt scrapbord. Tyvärr så blev jag inte färdig med mina alster medans det var någorlunda ljust ute så jag får fota en annan dag. Jag passar istället på att visa två kort. Båda är till utmaningar på FB i gruppen 48 timmar. Det första gjorde jag för ett tag sedan (kommer inte riktigt i håg när). Det skulle vara ett grattiskort till ett barn i åldern upp till ca 7 år. Det finns utrymme för namn och ålder sen när jag "hittat" min mottagare.
 
 
Det andra kortet gjorde jag i måndags. Utmaningen var att göra ett "kärlekskort". Det skulle vara ett litet kort. 7,5 cm x 10 cm (ca 3" x 4"). Det skulle finnas minst ett hjärta och den dominerande färgen skulle vara röd. Det var inte lätt för mig för det du ser på kortet var typ det enda röda papper jag hade i huset (gissa vad som står på inköpslistan).
 
 
Snart sa jag hämta handbollstjejer som varit på träning och sen blir det lite middag.
Kram och ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar